SSL to protokół sieciowy używany do bezpiecznych połączeń www. Certyfikat SSL przyjęto jako standard szyfrowania stron internetowych. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez internet. Dzięki dużej skuteczności oraz prostej obsłudze certyfikat SSL bardzo szybko znalazł zastosowanie przy zabezpieczaniu nie tylko transakcji realizowanych w bankowości elektronicznej, podczas aukcji internetowych czy w systemach płatności online ale również na zwykłych stronach www. Teraz połączenia do poczty, serwera ftp, strony www mogą być szyfrowane.
Przebieg zlecenia
- Po zaksięgowaniu wpłaty Klient przesyła dane do logowania do cPanelu w firmie hostingowej (instalacja SSL na serwerze Klienta).
- Dokonujemy konfiguracji serwera i domeny do współpracy z certyfikatem SSL.
- Ustawiamy odpowiedni sposób linkowania strony uwzględniający adres https://
- Wymuszamy przekierowanie strony z adresu z http:// na https:// oraz z www na https://
- Po instalacji pojawi się odpowiedni komunikat w kolorze zielonym (w przeglądarce internetowej) o aktywnym szyfrowaniu strony protokołem SSL.
- Adres strony zmieni się np: z http://twojastrona.pl na https://twojastrona.pl
Jakie są korzyści z posiadania certyfikatu SSL?
- Szyfrowanie danych – certyfikat SSL ochrania (szyfruje) przesyłanie wszystkich w tym poufnych informacji.
- Pozycjonowanie w Google - wyższa pozycja wśród wyników wyszukiwań w Google. Google potwierdziło oficjalnie wpływ posiadania przez stronę www certyfikatu SSL na jej pozycję wśród wyników wyszukiwań. Od 1 stycznia 2017 roku strony posiadające zainstalowany certyfikat SSL będą wyżej wśród wyników wyszukiwań w przeglądarce Google.
- Poczucie bezpieczeństwa – użytkownik korzystający ze strony ma pewność, że przesyłane informacje zostaną zabezpieczone i nie trafią w niepowołane ręce dzięki czemu chętniej dokona zakupów lub wypełni formularz kontaktowy na stronie www zabezpieczonej certyfikatem SSL.
- Wiarygodność – certyfikat SSL uwiarygadnia właściciela strony www.
- Prestiż – certyfikat SSL informuje potencjalnych Klientów, że zasady bezpieczeństwa i poufności są dla Ciebie (Twojej firmy) bardzo ważne.
- Rozpoznawalność marki – posiadanie certyfikatu SSL informuje potencjalnych Klientom o tym, że jesteś poważnym kontrahentem, któremu warto zaufać.