Lista ma charakter otwarty i jest na bieżąco aktualizowana.
- Wiek domeny (im starsza, tym lepiej). Należy dążyć do jak najwcześniejszej rejestracji domeny.
- Krajowe rozszerzenie domeny. Posiadanie kodu kraju w nazwie domeny (.pl, .de, .ru) poprawia pozycję witryny dla danego kraju, ale ogranicza możliwości witryny w skali globalnej.
- Słowo kluczowe w nazwie domeny (i adresie url). Np: www.szablonystroninternetowych.pl, www.szablonystronwww.pl/oferta/pozycjonowanie/
- Słowo kluczowe jako pierwsze słowo w domenie. Warto wybrać domenę zaczynającą się od słowa kluczowego
- Długość rejestracji domeny. Odległa data wygaśnięcia domeny (np. więcej niż 1 rok) może mieć wpływ na jej wartość w/g Google.
- Słowo kluczowe w nazwie subdomeny.
- Długość adresów www. Długie adresy URL osłabiają pozycję w wyszukiwarce.
- Ścieżka url. Strona bliżej strony głównej będzie miała wyższą pozycję.
- Historia domeny. Warto sprawdzić czy domena była i w jaki sposób wykorzystywana w przeszłości, a jeśli tak, to czy "zresetowano" historię witryny.
- Publiczna deklaracja własności w bazie WHOIS. Ukrywanie tożsamości WHOIS może być źle odebrane.
- Kontakt na stronie. Google preferuje strony z informacjami kontaktowymi. Dodatkowy bonus zapewniony jest wówczas jeśli informacje te pokrywają się z danymi z WHOIS
- Słowo kluczowe w tytule. Tytuł strony jest jednym z najważniejszych elementów strony www wysyłając silny sygnał SEO.
- Tytuł rozpoczynający się od słowa kluczowego. Tytuły, które zaczynają się od słów kluczowych są skuteczniejsze od tytułów zakończonych słowem kluczem.
- Słowo kluczowe w opisie strony (description). Opis strony generuje kolejne sygnały trafności.
- Słowa kluczowe (LSI) w meta tagach. Słowa kluczowe (LSI) w meta tagach strony pomagają Google rozróżnić synonimy i działają również jako sygnał trafności.
- Słowo pojawia się w nagłówku H1. Znacznik H1 jest to kolejny tytuł, który wysyła sygnał trafności do Google.
- Słowa kluczowe w nagłówkach H2, H3. Słowa kluczowe pojawiające się w znacznikach H2 lub H3 są kolejnym sygnałem wartościującym.
- Słowo kluczowe jako najczęściej używana fraza w dokumencie. Występowanie większej ilości słów kluczowych w porównaniu do innych, działa jako sygnał trafności.
- Eksponowanie słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny pojawiać się wśród pierwszych 100 słów na stronie.
- Kolejność słów kluczowych. Wyszukiwanie dla frazy np. "szablony stron www" jeśli strona jest optymalizowana dla tej frazy, to będzie ona posiadała wyższą rangę niż fraza "stron www szablony".
- Optymalizacja grafiki (obrazów). Obrazy na stronie informują wyszukiwarkę poprzez ich nazwę, alt tekst, tytuł, opis i podpis.
- Jakość linków zewnętrznych. Linkowanie do stron o dużym autorytecie wysyła Google pozytywne sygnały o jakości strony.
- Frazy na jakie linkujemy. Na przykład, jeśli masz stronę o zabawkach, a linki prowadzą do stron związanych z militariami, to nie jest najlepiej.
- Długość treści. Większa ilość słów w treści wskazuje, że poruszany temat jest omówiony znacznie dokładniej niż w krótszym artykule, który omawia wątek powierzchownie.
- Tylko niepowtarzalne i unikalne treści. Google przywiązuje wagę tylko do unikalnej treści i obniża ranking tych, które nie wnoszą nic nowego. Ważne jest odpowiednie zabezpieczenie przed duplicate content (rel="canonical" i przekierowanie 301).
- Duplikowane opisy w meta tagach. Obniżenie wartości strony może być również spowodowane poprzez powielanie treści w meta tagach na różnych stronach serwisu.
- Treści o wysokiej jakości. Obecnie panuje swego rodzaju "boom" na umieszczanie treści o dużej wartości merytorycznej i użytecznej czytelnikowi.
- Liczba stron. Jest to słaby wyznacznik jakości, ale jednak duża witryna odróżnia się od małych i "skromnych" stron www.
- Kategoria strony. kategoria strony generuje sygnały trafności. Strona, która jest związana z kategorią witryny ma większą trafność niż strona, której treść nie nawiązuje do kategorii witryny.
- Kategoria w adresie. Kategorie w adresie URL dostarczają Google sygnał, że strona jest tematycznie związana z kategorią.
- Aktualizowanie treści. Google faworyzuje aktualizowaną treść. Google podkreślając znaczenie tego czynnika rejestruje datę ostatniej aktualizacji strony.
- Wielkość aktualizacji treści. Stopień edycji i zmian treści jest także czynnikiem mającym wpływ na pozycję strony. Dodawanie lub usuwanie całych zdań i akapitów będzie więcej znaczyć niż zmiana kilku słów.
- Częstotliwość aktualizacji. Częstotliwość aktualizacji strony wpływa na pozycję strony.
- Prędkość wczytywania treści strony HTML. Google wykorzystuje prędkość ładowania strony jako istotny czynnik oceny. Roboty wyszukiwarek mogą oszacować prędkość strony dość dokładnie na podstawie kodu strony i rozmiaru plików.
- Przestoje serwisu. Przestoje, konserwacje witryny lub systemów hostingu (serwerowych) może obniżyć ranking, a nawet spowodować wyindeksowanie jeśli problem nie zostanie na czas rozwiązany.
- Lokalizacja serwera. Lokalizacja geograficzna serwera może mieć wpływ na miejsce w rankingu. Prawdopodobnie ma to wpływ na prędkość witryny, a zatem również na jej pozycję.
- PageRank. To jedno z kryteriów pozycji w Google. PageRank. Jest to liczba wyrażona w skali od 0 do 10 określająca ogólną wartość witryny. Page Rank jest określany na podstawie algorytmu stworzonego przez jednego ze współzałożycieli Google - Larrego Page'a.
Algorytm PageRank jest ściśle chroniony i nigdy nie został upubliczniony, ale wiadomo, że te czynnikiem mającym znaczny wpływ na wartość PageRank jest ilość linków prowadzących do danej strony.
Ilość linków prowadzących do danej strony świadczy o jej popularności, ale sama liczba linków jeszcze o niczym nie świadczy. Ważniejsze jest to na jakich stronach te linki się znajdują. Jeden link na stronie powiązanej tematycznie może być bardziej wartościowy niż tysiąc linków na przypadkowych podstronach. - Kampania w Google AdWords. Wykupienie miejsca nawet na pierwszej stronie w TOP 3 dzięki reklamie.
Zalety:
• najprostszy i najszybszy sposób
• 100% skuteczności na uzyskanie czołowej pozycji wśród wyników wyszukiwania
• wyniki są wyświetlane przed wszystkimi innymi
Wady:
• nie wszyscy użytkownicy klikają reklamy,
• reklama nie dociera do użytkowników z włączonymi filtrami blokującymi reklamy
• dodatkowe koszty i efekty widoczne tylko tak długo, jak płacisz - Literatura i źródła. Cytowanie i nawiązywanie do źródeł, tak jak w przypadku prac naukowych może być znakiem jakości.
- Wypunktowanie i numerowanie list. Pomagają one przełamać treść i są przez to bardziej przyjaznymi dla użytkownika. Zawierają streszczoną treść przez co "Google je lubi".
- Mapa strony (sitemap.xml). Mapa strony wspiera indeksację strony i sprawia, że jest ona łatwiejsza i bardziej dokładna.
- Priorytety w mapach stron. Priorytety dostarczone w mapach witryn (sitempa.xml) dostarczają wielu cennych wskazówek jakościowych.
- Jakość strony na inne pozycjonowane frazy. Jeśli strona znajduje się wysoko dla innych słów kluczowych daje to Google pozytywny sygnał jakości dla tej witryny.
- TrustRank (zaufanie domeny). Wskazuje ile mocy spada na stronę z łączy zewnętrznych. TrustRank jest ważnym czynnikiem w rankingu.
- Certyfikat SSL. Google oficjalnie potwierdziło, że certyfikat SSL generuje wskaźnik podnoszący ranking strony.
- Regulamin i polityka prywatności. Obie strony informują Google, że witryna jest godna zaufania.
- Nawigacja okruszkowa (ang. breadcrumb). Umożliwia użytkownikowi śledzenie aktualnej lokalizacji na stronie i może mieć wpływ na pozycję w ogólnym rankingu strony.
- Wersja na urządzenia mobilne. W/g oficjalnego stanowiska Google projektowanie strony www powinno uwzględniać jej responsywność czyli powinny być dostosowane również do urządzeń mobilnych. Wówczas zajmą wyższą pozycję na wynikach wyszukiwania.
- Filmy z YouTube. Filmy z YouTube są traktowane preferencyjnie w wyszukiwarkach (prawdopodobnie dlatego, że Google jest właścicielem YouTube).
Ciąg dalszy wkrótce...