Co wpływa na poprawę pozycji strony.

Lista ma charakter otwarty i jest na bieżąco aktualizowana.

  1. Wiek domeny (im starsza, tym lepiej). Należy dążyć do jak najwcześniejszej rejestracji domeny.
  2. Krajowe rozszerzenie domeny. Posiadanie kodu kraju w nazwie domeny (.pl, .de, .ru) poprawia pozycję witryny dla danego kraju, ale ogranicza możliwości witryny w skali globalnej.
  3. Słowo kluczowe w nazwie domeny (i adresie url). Np: www.szablonystroninternetowych.pl, www.szablonystronwww.pl/oferta/pozycjonowanie/
  4. Słowo kluczowe jako pierwsze słowo w domenie. Warto wybrać domenę zaczynającą się od słowa kluczowego
  5. Długość rejestracji domeny. Odległa data wygaśnięcia domeny (np. więcej niż 1 rok) może mieć wpływ na jej wartość w/g Google.
  6. Słowo kluczowe w nazwie subdomeny.
  7. Długość adresów www. Długie adresy URL osłabiają pozycję w wyszukiwarce.
  8. Ścieżka url. Strona bliżej strony głównej będzie miała wyższą pozycję.
  9. Historia domeny. Warto sprawdzić czy domena była i w jaki sposób wykorzystywana w przeszłości, a jeśli tak, to czy "zresetowano" historię witryny.
  10. Publiczna deklaracja własności w bazie WHOIS. Ukrywanie tożsamości WHOIS może być źle odebrane.
  11. Kontakt na stronie. Google preferuje strony z informacjami kontaktowymi. Dodatkowy bonus zapewniony jest wówczas jeśli informacje te pokrywają się z danymi z WHOIS
  12. Słowo kluczowe w tytule. Tytuł strony jest jednym z najważniejszych elementów strony www wysyłając silny sygnał SEO.
  13. Tytuł rozpoczynający się od słowa kluczowego. Tytuły, które zaczynają się od słów kluczowych są skuteczniejsze od tytułów zakończonych słowem kluczem.
  14. Słowo kluczowe w opisie strony (description). Opis strony generuje kolejne sygnały trafności.
  15. Słowa kluczowe (LSI) w meta tagach. Słowa kluczowe (LSI) w meta tagach strony pomagają Google rozróżnić synonimy i działają również jako sygnał trafności.
  16. Słowo pojawia się w nagłówku H1. Znacznik H1 jest to kolejny tytuł, który wysyła sygnał trafności do Google.
  17. Słowa kluczowe w nagłówkach H2, H3. Słowa kluczowe pojawiające się w znacznikach H2 lub H3 są kolejnym sygnałem wartościującym.
  18. Słowo kluczowe jako najczęściej używana fraza w dokumencie. Występowanie większej ilości słów kluczowych w porównaniu do innych, działa jako sygnał trafności.
  19. Eksponowanie słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny pojawiać się wśród pierwszych 100 słów na stronie.
  20. Kolejność słów kluczowych. Wyszukiwanie dla frazy np. "szablony stron www" jeśli strona jest optymalizowana dla tej frazy, to będzie ona posiadała wyższą rangę niż fraza "stron www szablony".
  21. Optymalizacja grafiki (obrazów). Obrazy na stronie informują wyszukiwarkę poprzez ich nazwę, alt tekst, tytuł, opis i podpis.
  22. Jakość linków zewnętrznych. Linkowanie do stron o dużym autorytecie wysyła Google pozytywne sygnały o jakości strony.
  23. Frazy na jakie linkujemy. Na przykład, jeśli masz stronę o zabawkach, a linki prowadzą do stron związanych z militariami, to nie jest najlepiej.
  24. Długość treści. Większa ilość słów w treści wskazuje, że poruszany temat jest omówiony znacznie dokładniej niż w krótszym artykule, który omawia wątek powierzchownie.
  25. Tylko niepowtarzalne i unikalne treści. Google przywiązuje wagę tylko do unikalnej treści i obniża ranking tych, które nie wnoszą nic nowego. Ważne jest odpowiednie zabezpieczenie przed duplicate content (rel="canonical" i przekierowanie 301).
  26. Duplikowane opisy w meta tagach. Obniżenie wartości strony może być również spowodowane poprzez powielanie treści w meta tagach na różnych stronach serwisu.
  27. Treści o wysokiej jakości. Obecnie panuje swego rodzaju "boom" na umieszczanie treści o dużej wartości merytorycznej i użytecznej czytelnikowi.
  28. Liczba stron. Jest to słaby wyznacznik jakości, ale jednak duża witryna odróżnia się od małych i "skromnych" stron www.
  29. Kategoria strony. kategoria strony generuje sygnały trafności. Strona, która jest związana z kategorią witryny ma większą trafność niż strona, której treść nie nawiązuje do kategorii witryny.
  30. Kategoria w adresie. Kategorie w adresie URL dostarczają Google sygnał, że strona jest tematycznie związana z kategorią.
  31. Aktualizowanie treści. Google faworyzuje aktualizowaną treść. Google podkreślając znaczenie tego czynnika rejestruje datę ostatniej aktualizacji strony.
  32. Wielkość aktualizacji treści. Stopień edycji i zmian treści jest także czynnikiem mającym wpływ na pozycję strony. Dodawanie lub usuwanie całych zdań i akapitów będzie więcej znaczyć niż zmiana kilku słów.
  33. Częstotliwość aktualizacji. Częstotliwość aktualizacji strony wpływa na pozycję strony.
  34. Prędkość wczytywania treści strony HTML. Google wykorzystuje prędkość ładowania strony jako istotny czynnik oceny. Roboty wyszukiwarek mogą oszacować prędkość strony dość dokładnie na podstawie kodu strony i rozmiaru plików.
  35. Przestoje serwisu. Przestoje, konserwacje witryny lub systemów hostingu (serwerowych) może obniżyć ranking, a nawet spowodować wyindeksowanie jeśli problem nie zostanie na czas rozwiązany.
  36. Lokalizacja serwera. Lokalizacja geograficzna serwera może mieć wpływ na miejsce w rankingu. Prawdopodobnie ma to wpływ na prędkość witryny, a zatem również na jej pozycję.
  37. PageRank. To jedno z kryteriów pozycji w Google. PageRank. Jest to liczba wyrażona w skali od 0 do 10 określająca ogólną wartość witryny. Page Rank jest określany na podstawie algorytmu stworzonego przez jednego ze współzałożycieli Google - Larrego Page'a.
    Algorytm PageRank jest ściśle chroniony i nigdy nie został upubliczniony, ale wiadomo, że te czynnikiem mającym znaczny wpływ na wartość PageRank jest ilość linków prowadzących do danej strony.
    Ilość linków prowadzących do danej strony świadczy o jej popularności, ale sama liczba linków jeszcze o niczym nie świadczy. Ważniejsze jest to na jakich stronach te linki się znajdują. Jeden link na stronie powiązanej tematycznie może być bardziej wartościowy niż tysiąc linków na przypadkowych podstronach.
  38. Kampania w Google AdWords. Wykupienie miejsca nawet na pierwszej stronie w TOP 3 dzięki reklamie.

    Zalety:
    • najprostszy i najszybszy sposób
    • 100% skuteczności na uzyskanie czołowej pozycji wśród wyników wyszukiwania
    • wyniki są wyświetlane przed wszystkimi innymi
    Wady:
    • nie wszyscy użytkownicy klikają reklamy,
    • reklama nie dociera do użytkowników z włączonymi filtrami blokującymi reklamy
    • dodatkowe koszty i efekty widoczne tylko tak długo, jak płacisz

  39. Literatura i źródła. Cytowanie i nawiązywanie do źródeł, tak jak w przypadku prac naukowych może być znakiem jakości.
  40. Wypunktowanie i numerowanie list. Pomagają one przełamać treść i są przez to bardziej przyjaznymi dla użytkownika. Zawierają streszczoną treść przez co "Google je lubi".
  41. Mapa strony (sitemap.xml). Mapa strony wspiera indeksację strony i sprawia, że jest ona łatwiejsza i bardziej dokładna.
  42. Priorytety w mapach stron. Priorytety dostarczone w mapach witryn (sitempa.xml) dostarczają wielu cennych wskazówek jakościowych.
  43. Jakość strony na inne pozycjonowane frazy. Jeśli strona znajduje się wysoko dla innych słów kluczowych daje to Google pozytywny sygnał jakości dla tej witryny.
  44. TrustRank (zaufanie domeny). Wskazuje ile mocy spada na stronę z łączy zewnętrznych. TrustRank jest ważnym czynnikiem w rankingu.
  45. Certyfikat SSL. Google oficjalnie potwierdziło, że certyfikat SSL generuje wskaźnik podnoszący ranking strony.
  46. Regulamin i polityka prywatności. Obie strony informują Google, że witryna jest godna zaufania.
  47. Nawigacja okruszkowa (ang. breadcrumb). Umożliwia użytkownikowi śledzenie aktualnej lokalizacji na stronie i może mieć wpływ na pozycję w ogólnym rankingu strony.
  48. Wersja na urządzenia mobilne. W/g oficjalnego stanowiska Google projektowanie strony www powinno uwzględniać jej responsywność czyli powinny być dostosowane również do urządzeń mobilnych. Wówczas zajmą wyższą pozycję na wynikach wyszukiwania.
  49. Filmy z YouTube. Filmy z YouTube są traktowane preferencyjnie w wyszukiwarkach (prawdopodobnie dlatego, że Google jest właścicielem YouTube).

Ciąg dalszy wkrótce...